Dag 6 naar de tropische tuin - Reisverslag uit Madeira Islands, Portugal van Elly Smit - WaarBenJij.nu Dag 6 naar de tropische tuin - Reisverslag uit Madeira Islands, Portugal van Elly Smit - WaarBenJij.nu

Dag 6 naar de tropische tuin

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

14 Juli 2015 | Portugal, Madeira Islands

Vanochtend met taxi`s vertrokken naar kabelbaan richting tropische tuin bij Monte. Dit ligt in de heuvels boven Funchal. Vanuit de kabelbaan heb je een prachtig uitzicht over de stad en de baai.
Het heet Monte Palace Tropical Garden met een deel ervan Japanse tuin. Er is een museum met een grote collectie edelstenen en mineralen plus beelden uit Zimbabwe. Op het terrein staat een villa, eigendom van de Jose Berardo Foundation, een educatieve milieustichting. De tuin heeft heel veel paden en trappen, die goed schoeisel vereisen.
We hebben ontzettend veel planten, vooral varens gezien ook veel beelden.
Terug kun je met de beroemde sleeën (doen we misschien morgen). Je neemt dan plaats in een mand met glijders. Twee begeleiders zorgen ervoor, dat alles goed gaat. Je glijdt dan de steile heuvel af richting Funchal. Vroeger werd het gebruikt om nuttige lading naar beneden te brengen. Tegenwoordig zijn het uitsluitend toeristen.
Vanavond gaan we nog met zijn allen de oude stad in en gezellig op een terras zitten.

• 15 Juli 2015 - 09:29

Hetty:

Wat 'n prachtige foto's en weer 'n leuk verslag. Je kunt wel zien dat jullie genieten van alles.

• 15 Juli 2015 - 12:04

Martijn Raben:

Mooie foto's. Geniet van jullie verdere vakantie