Dag 7 laatste excursiedag - Reisverslag uit Madeira Islands, Portugal van Elly Smit - WaarBenJij.nu Dag 7 laatste excursiedag - Reisverslag uit Madeira Islands, Portugal van Elly Smit - WaarBenJij.nu

Dag 7 laatste excursiedag

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

15 Juli 2015 | Portugal, Madeira Islands

Vandaag om 9.00 vertrokken en onze eerste stop is op de Pico dos Barcelos. Hier hebben we een prachtig uitzicht over Funchal. Zoals gewoonlijk maakt Piet weer een paar groepsfoto`s. Wie weet komt een van de foto`s in de reisgids. Daarna gaan we verder naar het nonnendal, we stoppen bij Eira do Serrado waar we een spectaculair uitzicht hebben over het nonnendal. De nonnen zijn hier eeuwen eerder naar toe gevlucht om zich te verstoppen voor de zeerovers. Ze zijn er zes jaar gebleven. In die tijd is er geen klooster of i.d. gebouwd. Hier vandaan gaan we door de bergen naar Monte, een klein dorp boven Funchal. Monte is bekend om de prachtige kerk met zijn rijke historie, parken en rieten mandensleeën (Tobbogan). De rit naar beneden duurt 10 minuten en is ongeveer 2 km. Lang. Vroeger werd op deze manier goederen naar beneden getransporteerd en ook de rijke Engelsen, die in de bergen woonden, lieten zich op deze manier naar beneden vervoeren.
Onderweg kwamen we door eucalyptus bossen. Ik heb foto’s toegevoegd van de eucalyptus als die heel jong is en wat ouder. De vorm en de kleur van het blad zijn totaal verschillend. De jonge eucalyptus wordt bij ons ook gebruikt voor boeketten. Het blad is bij de jonge bomen lichter en groter om meer zonlicht op te vangen. Als zer ouder zijn moet dat juist niet. Ze hebben heeeel veel water nodig.