Nederland - Madeira - Reisverslag uit Madeira Islands, Portugal van Elly Smit - WaarBenJij.nu Nederland - Madeira - Reisverslag uit Madeira Islands, Portugal van Elly Smit - WaarBenJij.nu

Nederland - Madeira

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

09 Juli 2015 | Portugal, Madeira Islands

Donderdagnacht is Ria om 2.00uur opgehaald door de taxi en ik om 3.00uur. Het was ons beide niet gelukt om voor die tijd te slapen dus we waren een beetje brak. Op Schiphol ging alles voorspoedig. Ik had al ingecheckt zodat we alleen de bagage nog moesten inleveren.
De reisleider was aanwezig en met de rest van de groep hebben we ook ontmoet. Daarna hang je nog een poos rond op het vliegveld. We waren blij dat we het vliegtuig in mochten en hoopten te kunnen slapen tijdens de vlucht. Dit is heel even gelukt.
Madeira heeft een heel korte landingsbaan. Van de reisleider hoorden we dat piloten een speciale training hebben gevolgd om op dit soort landingsbanen te kunnen landen.
Kleine busjes brachten ons naar het hotel waar we rond 11.30uur aankwamen. Het personeel is hier bijzonder vriendelijk. Ria en ik hebben het geluk dat we een kamer hebben met uitzicht op zee. Mooie grote kamer, met airco. Dat is ook wel nodig.
De reisleidster kwam om 15.30uur ons alles uitleggen over de excursies van deze week. Dat ziet er goed uit. Vandaag even geen bijzondere dingen meer.
Het is de bedoeling dat we elke avond om 19.30uur een dagsluiting hebben in de “kerkzaal”. Piets leest iets uit de Bijbel, we zingen liederen en Piet houdt een overdenking naar aanleiding van de Bijbeltekst. Heel fijn.
Vanavond komt er een folkloristische dansgroep om 21.00u. Het dansen en zingen vertelde een verhaal over de oogst en een aanstaande bruiloft. De gedachten van de jongen en het meisje werden bezongen. Ook wij als publiek werden erbij betrokken. Zo gaat dat nu eenmaal en als je op de eerste rij zit ben je echt direct aan de beurt.
Het internet op onze kamer is niet zo sterk. Ik denk dat ik de website steeds beneden moet bewerken, helaas.
Morgen staat er een stadswandeling op het programma met onze eigen reisleider Piet. Hij is een super reisleider die zijn taak heel serieus neemt. Je kunt met alles bij hem terecht, niets is hem teveel.

  • 12 Juli 2015 - 11:01

    Lucie:

    Leuk dat we weer met je kunnen meelezen! Ik krijg de foto's niet open. Er zal wel een fout in het systeem zijn, want het lukt me niet met Chrome en IE. Ik zie alleen thumbnails. Hoe groot is de groep waarmee jullie zijn? Als iedereen rekening wil houden met Ria zijn ze wel erg lief. Leuk dat je een rok gekocht hebt; vandaag meteen aangedaan? Ik zal een paar dagen niet lezen en reageren, omdat ik met mama naar Noordwijk ga. Er wordt voorspeld dat we buien krijgen en maar 20 graden. Ik neem laarzen mee om toch op het strand te kunnen lopen. Veel plezier de komende dagen en wees blij dat er zo weinig kriebelende prikbeestjes zijn! Groetjes van Lucie

  • 12 Juli 2015 - 19:58

    Mirjam:

    Ik kan de foto's wel openen. Erg leuk! Mooi dat de reisleider leuk is en dat hij zijn werk serieus neemt. Heel belangrijk voor een geslaagde vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elly

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 6967

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 16 Augustus 2015

Ria en Elly op vakantie naar Madeira

Landen bezocht: